Teraz jest 2014-08-30, 18:12


Jak długo ćwiczyć ?

Jeśli dopiero zaczynasz - zajrzyj tu, zapytaj
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Thomas

-#orbiobibok man

  • Posty: 5089
  • Obrazy: 41
  • Dołączył(a): 2008-05-31, 21:07
  • Lokalizacja: Tychy
  • Płeć: M
  • Orbitrek: Kettler Rivo P
  • Zrzucił/a już: 10
  • Wzrost: 176
  • Początkowo: 85
  • Docelowo: 72
  • Pozostało tylko: 3

Jak długo ćwiczyć ?

Post2008-06-03, 03:49

Kolejnym ważnym elementem ćwiczeń, jest czas !!
Ćwiczenia na orbitreku należą do ćwiczeń aerobowych, jak sama nazwa wskazuje służą one przede wszystkim, spaleniu tkanki tłuszczowej, oraz poprawie kondycji.
To jak długo ćwiczymy, generalnie ma bardzo istotny wpływ ile kalorii spalamy, im dłużej tym więcej kalori spalimy.
Ponieważ organizm na początku wykorzystuje energię najłatwiej dostępną, spalanie tłuszczu rozpoczyna się po ok. 20 minutach treningu (czyli jeśli chcemy schudnąć, musimy ćwiczyć co najmniej 30-40 minut) a optymalny czas ćwiczeń to 50-60min. Oczywiście są waraci wśród nas krzórzy ćwiczą 100min i więcej, ja jestem pełen podziwu ich wyczynom.
Pewnie co niektórzy w tym momencie, machną ręką stwierdzając "to nie dla mnie, ja tyle nie wytrzymam" - no to od razu odpowiem, niewiele osób od razu tyle ćwiczyło!
Na początku warto ćwiczyć po kilka razy dziennie, po kilka min, ciągle starając się wydłużyć czas ćwiczeń, aż do momentu kiedy osiągniemy swoje 40-60min.
Pewnie zastanawiacie się dlaczego nie ćwiczyć tak cały czas ? A więc dlatego, że jak już wspomniałem wyżej spalanie tłuszczu odbywa się dopiero po ok. 20 min. Więc ćwiczenie np. 3 razy po powiedzmy 15 min. nie da nam takich efektów, jak raz przez 45 min.
To chyba tyle, czekam na Wasze opinie na ten temat i polecam na początek artykuł:
Chudnąć w ruchu - kilka porad dla początkujących

Pozdrawiam

cvcv

Post2008-06-15, 15:18

<szok>

she

Post2008-06-15, 16:30

[center]
Administrator napisał(a):4. Forum to nie śmietnik – jeśli Twój post niczego nowego nie wniesie do dyskusji i piszesz jedynie np. ”No właśnie!”, „Zgadzam się z powyższym”, nie zamieszczaj go. Uzasadnij swoje zdanie - wyjątkiem jest forum "Dzienne osiągnięcia"
[/center]

cvcv

nie wiem co ma znaczyć ten Twój post powyżej.
Nic nie wnosi do wypowiedzi.
Zapoznaj się z regulaminem!!

brawa itp. jedynie pasują do działu "dzień zaliczony, bądź nie".

Nie wiem, czy admin wysłał Ci powiadomienie na maila, że się nie udzielasz,
i postanowiłaś/eś napisać jednego posta, który zawiera zaledwie tylko emotikonę,
czy co.

Ale jeszcze jeden taki post, a daje ostrzeżenie.
Offline
Avatar użytkownika

katka

-#winner

  • Posty: 597
  • Dołączył(a): 2008-06-01, 09:36
  • Lokalizacja: Łódź
  • Płeć: K
  • Orbitrek: BE 6910
  • Zrzucił/a już: 6
  • Wzrost: 162
  • Początkowo: 93
  • Docelowo: 60
  • Pozostało tylko: 27

Post2008-06-17, 22:09

Thomas a co z prędkością? Czy lepiej ćwiczyć wolniej a dłużej czy szybciej ale za to krócej? Z jaką średnią prędkością ćwiczysz o nasze guru?? ;)
Obrazek

aries

Post2008-06-17, 22:22

katka napisał(a):Thomas a co z prędkością? Czy lepiej ćwiczyć wolniej a dłużej czy szybciej ale za to krócej? Z jaką średnią prędkością ćwiczysz o nasze guru??


Przyłączam się do pytania. Większosć osób na tym forum jeździ z zawrotna prędkością jak dla mnie bo aż 17-19 km/h (tu szacunek dla wszystkich co osiągają średnią prędkosć powyżej 17 km/h) . U mnie średnia prędkość to 11-13 km/h. Szybciej mogę jechać ale tylko przez góra 2 minuty. I znowu powracam do mojego żółwiego tempa, ale za to mogę jeździć powyżej 100 minut :)
Offline
Avatar użytkownika

x_elka

-#orbiwariatka

  • Posty: 2042
  • Dołączył(a): 2008-06-01, 01:27
  • Lokalizacja: cmg/ballincollig
  • Orbitrek: pro-form 695
  • Zrzucił/a już: 11
  • Wzrost: 162
  • Początkowo: 81
  • Docelowo: 60
  • Pozostało tylko: 10

Post2008-06-18, 00:19

wydaje mi sie ze predkosc powinna bezposrednio
wynikac z koniecznosci utrzymania naszego tetna,
jezeli twoje tetno utrzymuje sie w normie przy predkosci 10 km/h
to widocznie ta predkosc jest dla ciebie dobra,
ja zeby miec tetno w normie musze jezdzic 16-18 km/h.
wiadomo tez ze orbitrekowe liczniki roznie pokazuje
wiec radze nie brac tego tak doslownie co on tam pokazuje
tylko jezdzic i mierzyc puls bardziej profesjonalnym sprzetem
do pomiaru cisnienia, zeby wiedziec, przy jakiej predkosci
mamy odpowiednie tetno.

pzdr ;)
someday i'll find the cities of gold!!!

statistics show that 14 out of every 10 women like chocolate ;)

Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Thomas

-#orbiobibok man

  • Posty: 5089
  • Obrazy: 41
  • Dołączył(a): 2008-05-31, 21:07
  • Lokalizacja: Tychy
  • Płeć: M
  • Orbitrek: Kettler Rivo P
  • Zrzucił/a już: 10
  • Wzrost: 176
  • Początkowo: 85
  • Docelowo: 72
  • Pozostało tylko: 3

Post2008-06-18, 06:58

x_elka napisał(a):wydaje mi sie ze predkosc powinna bezposrednio
wynikac z koniecznoci utrzymania naszego tetna, jezeli twoje tetno utrzymuje sie w normie przy predkosci 10 km/h to widocznie ta predkosc jest dla ciebie dobra

<ok> dokładnie tak, każdy organizm jest inny, jedni utrzymują odpowiednie tętno przy prędkość 16-17 km/h inni 18-19km/h
kolejna sprawą jest pomiar tętna, jak już wspomniała x_elka, pomiary na tych tańszych orbitrekach są mało wiarygodne, więc warto porównać wyniki z jakimś innych urządzeniem ;)
Zastanawiasz się nad wyborem orbitreka ?? Być może TEN poradnik Ci pomoże. <czytaj>
Jeśli nadal nie wiesz jaki model wybrać, zapytaj TUTAJ

Zobacz też opinie na temat ORBITREKÓW
Offline
Avatar użytkownika

katka

-#winner

  • Posty: 597
  • Dołączył(a): 2008-06-01, 09:36
  • Lokalizacja: Łódź
  • Płeć: K
  • Orbitrek: BE 6910
  • Zrzucił/a już: 6
  • Wzrost: 162
  • Początkowo: 93
  • Docelowo: 60
  • Pozostało tylko: 27

Post2008-06-18, 08:15

czy chcecie przez to powiedzieć że jeśli będę miała zbyt niskie tętno to nie schudnę??????
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Thomas

-#orbiobibok man

  • Posty: 5089
  • Obrazy: 41
  • Dołączył(a): 2008-05-31, 21:07
  • Lokalizacja: Tychy
  • Płeć: M
  • Orbitrek: Kettler Rivo P
  • Zrzucił/a już: 10
  • Wzrost: 176
  • Początkowo: 85
  • Docelowo: 72
  • Pozostało tylko: 3

Post2008-06-18, 08:23

katka napisał(a):czy chcecie przez to powiedzieć że jeśli będę miała zbyt niskie tętno to nie schudnę??????

nie , będziesz po prostu spalać mniejszą ilość kalorii, co za tym idzie - będziesz wolniej chudnąć ;)
Zastanawiasz się nad wyborem orbitreka ?? Być może TEN poradnik Ci pomoże. <czytaj>
Jeśli nadal nie wiesz jaki model wybrać, zapytaj TUTAJ

Zobacz też opinie na temat ORBITREKÓW

mika

Post2008-10-07, 23:29

HEJ! Wiem ze to stary temat ale dopiero dołaczyłam więc wczytuję się we wszystko <zmeczony> . Dopiero teraz dowiaduję sie ze nie wystarczy wejść na orbi i biegać. Zdradzcie prosze ile ma wynosić prawidłowe tętno biegającego??? :(
Offline
Avatar użytkownika

rikora

-#orbiwariatka

  • Posty: 1165
  • Dołączył(a): 2008-06-01, 09:44

Post2008-10-08, 10:47

http://zdrowie.medicentrum.pl/ed/0/do/c ... /training/

wiec tutaj mozesz sobie obliczyc jakie tetno bedzie dobre dla Ciebie <tak>
Dopóki walczysz - jesteś zwyciezcą.

Zawsze patrz na jasną stronę życia.

taranx

Post2008-12-30, 17:40

Witam pozwólcie że dodam swoje 5 groszy. :D Myślę że trzeba wspomnieć o tym iż organizm z czasem przyzwyczaja się do wysiłku. ja np odpowiednie tętno osiągam przy prędkości powyżej 24km/h, przy niższej prędkości odpoczywam tzn łapię oddech ale tętno przez jakiś czas jest ciągle wysokie nawet po wyrównaniu oddechu. Trzeba też stosować interwał czyli raz szybko raz wolno ze zmianą obciążenie. tzw górka czyli wolno ale z dużym obciążeniem a potem zjazd z górki czyli małe obciążenie i szybciej. 45 minut to bardzo dobry czas ćwiczeń przy czym pamiętajcie że pod koniec należy przyspieszyć dać z siebie wszystko a potem jeszcze jakieś 5 minut zwalniać. A na koniec koniecznie się porozciągać to jest b. ważne.

Kaczork

Post2009-02-01, 19:38

Mam pytanie odnośnie czasu ćwiczeń, przesiadłem się z rowerka stacjonarnego na kturym 2 lata ćwiczylem ostatnio nawet 2h codziennie na średnim obciążeniu, na orbim ćwicze 1h codziennie na obciążeniu 3 ( w skali 15) przy prędkościach 23,24 km/h i osiągam odpowiednie tętno ale się niemęcze. Czy powinienem zwiększyć czas ćwiczeń na 1,5h, czy zwiększyć obciążenie ?(chciałbym spalać tkanke tłuszczową)

apollo

Post2009-02-02, 00:16

Jakie to jest to "odpowiednie tętno"?
Wydaje mi się, że 1,5h to już jest za dużo, jeżeli wysiłek jest intensywny.
Szedłbym raczej w stronę zwiększenia obciążenia, bo 3 na verso 307 to mało (jak dla mnie) :)

Kaczork

Post2009-02-02, 19:47

Moje tętno waha się w granicach od 125 do 130 (mam 25 lat)
Następna strona

Powrót do Wskazówki dotyczące ćwiczeń

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości