Teraz jest 2014-11-25, 00:19


Jak ćwiczyć na orbitreku ?

Jeśli dopiero zaczynasz - zajrzyj tu, zapytaj
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Thomas

-#orbiobibok man

  • Posty: 5120
  • Obrazy: 41
  • Dołączył(a): 2008-05-31, 21:07
  • Lokalizacja: Tychy
  • Płeć: M
  • Orbitrek: Kettler Rivo P
  • Zrzucił/a już: 10
  • Wzrost: 176
  • Początkowo: 85
  • Docelowo: 72
  • Pozostało tylko: 3

Jak ćwiczyć na orbitreku ?

Post2008-06-03, 03:30

Jako że pytanie czesto się powtarza, pomyślałem sobie że napisze wspólnie z Wami taki krótki poradnik.
Od czego zacząć ... jako że pytanie dotyczy konkretnego przypadku, nie będę się tutaj rozpisywał nad tętnem, czy czasem ćwiczeń, o tym będzie w innym temacie.
Więc z moich obserwacji wynika że można ćwiczyć na orbitku na kilka róznych sposobów, może raczej pobudzając rózne partie mięśni mniej lub bardziej intensywnie.
Penwnie nie jeden z Was zauważył że (jeżeli chodzi o nogi) ćwicząc bez odrywania stóp od pedałów, bardziej intensywnie pracują górne partie mięśni nóg - czyli uda
Odrywając stopy, biegnąc bardziej na palcach intensywniej pracują dolne partie mięśni - łydek.
Jesli chodzi o górne partie ciała, to z pewnością aby bardziej je "zmusić do pracy" należy podczas ćwiczeń odchylić lekko ciało do tyłu, i minimalnie przygiąć nogi w kolanach, wtedy chwytamy mocniej orbitka za "rogi" i ciągniemy :P
Oczywiście ja wychodzę z założenia że generalnie to, jaką zajmiemy pozycję podczas ćwiczeń jest mało istotne, istotne jest to, aby w ogóle ćwiczyć !!
Ćwiczenia te, mają być dla nas przyjemne, więc jednym lepiej będzie się ćwiczyć w jeden sposób, drugim w drugi.
Kolejną istotną rzeczą jest czas ćwiczeń, często nowi użytkownicy narzekają że nie wytrzymują dłużej niż 10-15min - a kto z nas wytrzymywał dłużej ?? chyba niewielu !!
Więc nie ma się co poddawać na początku, tylko cierpliwie poczekać na pierwsze efekty, a większość z nas zauważa je w miarę szybko, i nie chodzi tutaj o natychmiastowy spadek wagi, lecz raczej o lepsze samopoczucie, jędrnejsze ciało

Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie

karolll

Post2008-06-03, 10:39

Najważniejsze jest żeby ćwiczyć r e g u l a r n i e , nawet na początku trzeba ćwiczyć po 5 - 10 - 15 minut - nie więcej - żeby nie nabawić się kontuzji. Z czasem ćwiczenia wydłużą się same - zobaczycie. <ok> A z czasem zacznie Wam to niewystarczać i dołożycie do ćwiczeń pompki, brzuszki i inne <brawo>

Druga istotna sprawa to rozgrzewka - w przypadku orbitreka wystarczy pochodzić po domu, coś porobić lub wrócić ze spaceru. NIGDY nie ćwiczcie nierozgrzani NIGDY. Można się w ten sposób nabawić kontuzji <beczy>

Trzecia sprawa : Po ćwiczeniach, kiedy mięśnie są rozgrzane warto się troszeczkę porozciągać (jeżeli oczywiście nie ma przeciwwskazań :/ ). Z doświadczenia wiem, że większość z Nas jest ' zastana ' . Ilu z Nas dotknie głową kolan na wyprostowanych nogach <bezradny> ??? Dlatego warto chwilę nad tym popracować.
Offline
Avatar użytkownika

x_elka

-#orbiwariatka

  • Posty: 2042
  • Dołączył(a): 2008-06-01, 01:27
  • Lokalizacja: cmg/ballincollig
  • Orbitrek: pro-form 695
  • Zrzucił/a już: 11
  • Wzrost: 162
  • Początkowo: 81
  • Docelowo: 60
  • Pozostało tylko: 10

Post2008-06-03, 14:19

jak najbardziej zgadzam sie z przedmowcami, nikt z nas od razu nie bedzie jezdzil
po 100 min. z predkoscia 20 km/h. no niestety ;)
lepiej do kazdego treningu sytematycznie dodawac sobie po 5 min., pozniej zwiekszac predkosc i po jakims czasie dojdzie sie do wprawy i perfekcji :)

karolll napisał(a):Ilu z Nas dotknie głową kolan na wyprostowanych nogach
<bezradny>

ja dotkne :P

pzdr ;)
someday i'll find the cities of gold!!!

statistics show that 14 out of every 10 women like chocolate ;)

Obrazek

she

Post2008-06-03, 14:31

ja też dotknę!
i szpagat zrobię.
odpoczywam to daję nogi na głowę,
po turecku na taborecie nawet siedzę.

ha!
:P

karolll

Post2008-06-03, 20:50

karolll napisał(a):Ilu z Nas dotknie głową kolan na wyprostowanych nogach
<bezradny>


x_elka napisał(a): ja dotkne :P

pzdr ;)



chodziło mi o swoje własne kolana <tak> <tak> <tak>






<zawstydzony> Karolu przepraszam, zamiast cytuj Twój post, dałam edytuj i nie spojrzałam. Już naprawiłam, ale będziesz mieć dopiskę, że z edytowałam Twój post, ale niczego w nim nie usunęłam. Wybacz, mój błąd :* <kwiatek> {she}
Ostatnio edytowano 2008-06-03, 22:03 przez karolll, łącznie edytowano 3 razy

she

Post2008-06-03, 22:04

karolll napisał(a):
chodziło mi o swoje własne kolana <tak> <tak> <tak>


No ja Twoich kolan nie dotknę :P

:D

karolll

Post2008-06-04, 10:00

spoko - początki moderatororowania bywają trudne ;)

she

Post2008-06-04, 10:15

karolllu nie :)
ja nie jestem moderatorem tylko na tym forum,
a wszędzie funkcje takie same,
tylko wczoraj mi się tak już oczy zamykały,
że widzisz, taki psikus wyszedł.

Raz jeszcze przepraszam <kwiatek>

aries

Post2008-06-15, 18:54

A ja mam pytanie odnośnie tętna jak to w koncu z tym jest? Czytałam artykuł o tych przedziałach i wiem ,że by spalić tłuszcz to najleiej ćwiczyć w przedziale 50-60% max tętna. Ja mam taki problem ,że nie mogę utrzymać takiego tętna. Ciagle musze zwalniać bo przekraczam 75%. Mierzyłam sobie ręcznie puls bo myślałam ,ze czujniki na orbim przesadzaja ale nie, jest tak jak pokazuje wyświetlacz. Co ja robie źle?
Offline
Avatar użytkownika

Thomas

-#orbiobibok man

  • Posty: 5120
  • Obrazy: 41
  • Dołączył(a): 2008-05-31, 21:07
  • Lokalizacja: Tychy
  • Płeć: M
  • Orbitrek: Kettler Rivo P
  • Zrzucił/a już: 10
  • Wzrost: 176
  • Początkowo: 85
  • Docelowo: 72
  • Pozostało tylko: 3

Post2008-06-15, 21:11

aries, większość początkujących przekracza tętno, nie martw się z biegiem czasu opanujesz utrzymywanie tętna na odpowiednim poziomie ;)

monial

Post2008-07-04, 10:51

Witam. mam pytanie do was, co macie na mysli pisząc że żeby schudnąć trzeba jeździc na najniższym obciążeniu? Ja mam orbitreka York 720. Jeżdze na nim od tygodnia żeby schudnąć. Do tej pory jeździłam na obciążeniu 8-10(Największe obciążenie to 16), ale po przeczytaniu waszych rad zeszłam do pozoimu obciążenia 3 , i niestety po przejechaniu 50 min z prędkością 26 km ,tylko spaliłam 130 kcal. Możecie napisać na jakich obciążeniah jeździcie i ile spalacie kalorii?? Bo czytałam tu że niektóry jeżdzą po 90 min i mają po 900 kcal. Jak wam się to udaje????? Czy może mój sprzet jest popsuty?
Offline
Avatar użytkownika

Thomas

-#orbiobibok man

  • Posty: 5120
  • Obrazy: 41
  • Dołączył(a): 2008-05-31, 21:07
  • Lokalizacja: Tychy
  • Płeć: M
  • Orbitrek: Kettler Rivo P
  • Zrzucił/a już: 10
  • Wzrost: 176
  • Początkowo: 85
  • Docelowo: 72
  • Pozostało tylko: 3

Post2008-07-04, 11:06

monial, najważniejsze podczas spalania tkanki jest utrzymanie odpowiedniego tętna, artykuł o tym jest na naszej stronie:
http://orbitrek.com.pl/artykuly/cwiczenia/07.html
bądź
http://orbitrek.com.pl/artykuly/cwiczenia/02.html
w tym drugim jest trochę więcej informacji na temat ćwiczeń.
Pamiętaj że informacje podane przez orbitrek na temat spalonych kalorii, mają charakter raczej poglądowy, oprócz tego orbitreki różnych firm podają różne wyniki, więc nie należy się sugerować spalonymi kaloriami, lecz czasem ćwiczeń !!
Poza tym ćwiczenia na wyższych obciążeniach, sprzyjają zamianie tkanki tłuszczowej na tkankę mięśniową, a jak sama pisałaś chodzi Ci o zrzucenie zbędnych kg.
Zastanawiasz się nad wyborem orbitreka ?? Być może TEN poradnik Ci pomoże. <czytaj>
Jeśli nadal nie wiesz jaki model wybrać, zapytaj TUTAJ

Zobacz też opinie na temat ORBITREKÓW

Gość

Post2008-07-04, 11:16

sorki że dodałam tu swoje pytanie aqle niemogę dadać w innym temacie, niewiem czemu. mam nadzieje że ktoś mi odpisze
:(
--------------------------------
dzięki za odp. z tym tętnem to też mam problem bo jak jade 30 min to góra mam 110-126. próbuje różnych bsztuczek i z oddechem i z szybkością i nic....

--------------------------------
czy jest jakaś metoda na utrzymanie tętna na jednym poziomie? Bo może mam popsuty tempomież czy jak to się nazywa?
Ostatnio edytowano 2008-07-04, 11:28 przez Gość, łącznie edytowano 2 razy
Offline
Avatar użytkownika

Thomas

-#orbiobibok man

  • Posty: 5120
  • Obrazy: 41
  • Dołączył(a): 2008-05-31, 21:07
  • Lokalizacja: Tychy
  • Płeć: M
  • Orbitrek: Kettler Rivo P
  • Zrzucił/a już: 10
  • Wzrost: 176
  • Początkowo: 85
  • Docelowo: 72
  • Pozostało tylko: 3

Post2008-07-04, 11:31

Gość napisał(a):sorki że dodałam tu swoje pytanie aqle niemogę dadać w innym temacie, niewiem czemu

po pierwsze powinnaś się zalogować, bo rozumie że ten post gościa pisała monial ?

Gość napisał(a):czy jest jakaś metoda na utrzymanie tętna na jednym poziomie?

żeby sprawdzić pomiary z orbitrekiem, chyba najprostszym sposobem jest zmierzenie za pomocą zegarka, mierzysz uderzenia na tętnicy szyjnej palcami wskazującymi przez powiedzmy 15 sek i mnożysz razy 4, lub przez 30 sek i x2, aczkolwiek posiadasz model z wyższej półki, więc pomiar powinien być w miarę precyzyjny, ale możesz sprawdzić

metoda na utrzymanie tętna - z biegiem czasu się tego nauczysz, po prostu kiedy już będziesz wiedzieć jaki masz tętno przy danej prędkości i danym obciążeniu, wystarczy po prostu utrzymywać tą prędkość

monial

Post2008-07-04, 20:21

Dziękuje Thomas za porade. Więc biore się do roboty . Pozdrawiam ;)
Następna strona

Powrót do Wskazówki dotyczące ćwiczeń

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość